IOA
လြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီးလြတ္လပ္ရီး
အရာတခုနန္႔ေလ့ေသာ့
လွည့္လုိ႔မလည့္ဗ်ာ
လြတ္လပ္ရီးကုိေရာက္မွ
တန္႔ကတ္ေမဖိ
လွည့္လုိ႔မလည့္ဗ်ာ
လြတ္လပ္ရီးကုိေရာက္မွ
တန္႔ကတ္ေမဖိ
Sunday, 3 June 2012
ကၽြန္ပညာရီးစနစ္နန္႔ ငါရုိ႔အနာဂတ္
ထုိးတရက္နိကကၽြန္ေတာ္နန္႔ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းနန္႔ႏွစ္ေယာက္ရခုိင္သတ္ပုံအေၾကာင္းနန္႔ပတ္သက္္လုိ႔ေဆြးေႏြးျဖစ္ကတ္ေတ။ရခုိင္သားမွာစာဟိခေရ။ကုိယ္ပုိင္သတ္ပုံဟိခေရ။အဂုမွျပန္လုိက္ဖုိ႔ပ်င္နီကတ္ေတ။ေကာင္းအခက္အခဲတိနန္႔ၾကဳံရပါေရ။ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္စီေရစာလုံးေပါင္းတိအမ်ားၾကီး။ယွင္းရဖုိ႔ကိစၥအမ်ားၾကီး။သတ္ပုံယွင္းဖုိ႔ဆုိပနာကုိးကားဖုိ႔ရွိကစာတိကိုရွာၾကည့္ေရခါေက်ာက္ရစ္ေကဆရာတအုပ္ရာျမင္ေရလုိ႔ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကေထာက္ျပေရ။ကၽြန္ေတာ္ရုိ့ျပန္ၾကည့္ကတ္ခါအေဂါင့္ေဂါင့္ပင္ယင္းစာအုပ္နန္႔တစ္ခ်ဳိ႔မေပ်ာက္ကြယ္သိေရစာတခ်ဳိ႔ရာတြိရဗ်ာ။အမ်ားအားျဖင့္ကေအာက္သားမွဳအျပဳခံလုိက္ရဗ်ာယ္။အံ့ၾသဖုိ႔ေကာင္းစြာကရခုိင္နုိင္ငံလြတ္လပ္ရီးဆုံးယွံဳးျပီးေရေနာက္ပုိင္းရခုိင္စာရီးဆရာတိကရခုိင္စာ(ရခုိင္ေ၀ါဟာရသုံးစြဲထားေသာစာ)ထက္ေအာက္သားစာ(ဗမာေ၀ါဟာရသုံးစြဲထားေသာစာ)နန္႔ရီးသားခကတ္ေတ။ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကဇာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိစြာစဥ္းစားလုိ႔မရလုိ႔ေျပာေရ။ကၽြန္ေတာ္ေလ့ေသာ့အေခ်ခါဖတ္ခစြာရမ္းျဗဲေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ရီးေရရခုိင္ရာဇ၀င္သစ္က်မ္းအေၾကာင္းေဂါင္းထဲေရာက္လားေရ။ေယေလာက္ၾကက္သိန္းထက္ဖုိ႔ေကာင္းေရသမုိင္းေၾကာင္းကုိေအာက္သားစာနန္႔ဇာတြက္ရီးခစြာေလ။မင္းသားၾကီးေရႊဘန္းသီတမ္းစာကုိဇာတြက္ေအာက္သားလီသံနန္႔ရီးခရေလ။"မွန္စြာမခၽြတ္၊သူမသတ္လည္း၊မလြတ္တစ္ခါ၊ေသအံရာတည္း၊ကမာၻမေၾက၊သူတုိ႔ေသလည္း၊အေသမဆုိး၊ငါေျမထုိးလဲ၊အရုိးတစ္ခါတြန္လိမ့္ရာတည္း၊ေနာက္သားေနာက္လူ၊ရခုိင္သူတုိ႔၊မယူမေျပာင္း၊ငါ့လမ္းေၾကာင္းကုိ၊ေကာင္းေကာင္းလုိက္နာ၊တုိင္းဓညာကုိ၊တစ္ခါမုခ်ငါတုိ႔ရအံ့၊လုံ႔လေရွ႔သန္၊လူလ်င္ၾကံက၊အမွန္မခၽြတ္၊လက္၀ါးခတ္သည္၊စြဲမွတ္ဤစာေသတမ္းတည္း။"အဂုခုိက္မွာေတာ့ခါေရႊအျဖစ္ေျပာင္းလားပါဗ်ာယ္။မင္းသားၾကီးရႊီဘန္းရာအမွန္လာ။စာလုံးေပါင္းခါေသစြာရာမွန္လာ။ငါရုိ႔တိလုိ႔ရာေျပာေကေလ့ရီးခါငါတုိ႔လုိ႔ရာေအာက္သားလီသံနန္႔ရီးရလာ။ရတုအမွန္ကုိကၽြန္ေတာ္ပါ၊ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းပါႏွစ္ေယာက္စလုံးမဖတ္ဖူးလုိ႔ေနာက္ပုိင္းဆရာတိကေအာက္သားမွဳျပဳခလီလာလုိ႔ေျဖစဥ္းစားကတ္ပါေရ။ထင္ရစြာတစ္ခုကေတာ့ခါအဂၤလိပ္တိကေအာက္သားစာကုိဗမာျပည္နယ္မွာသင္ခုိင္းစြာကစလီဖုိ႔ထင္ယင့္လုိ႔သူငယ္ခ်င္းကေထာက္ျပပါယင့္။ယင္းခါကရခုိင္သားတိျပန္လုိ႔စာသင္ကတ္ခါေအာက္သားစာရာသင္လီရပါဖုိ႔ဗ်ာယ္ယပုိင္ဆုိေက။မိဖတိကေလ့စာမတတ္ေတခါဘြဲ႔ရလာေရသားေခ်၊သမီးေခ်တိေျပာစြာလီသံရာပုိမွန္ေရpronunciationလုိ႔လက္ခံကတ္လီခကတ္ဖုိ႔ဆုိပနာကၽြန္ေတာ္ကေဇာတကတက္ၾကည့္ေရခါ၊ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကအဖုိးယွင္ရုိ႔၊အေဘာင္ယွင္ရုိ႔ကဟိေရမဟိလုိ႔လီသံထြက္ခကတ္ေကေလ့ကၽြန္ေတာ္ရုိ႔ယွိေရမယွိလုိ႔သုံးႏွဳန္းနီကတ္စြာကုိေထာက္ျပပါေရ။ယွိမယွိအသံရာပုိမွန္ေရထင္လုိ႔ဘာဘာ၊ေမေမေမရုိ႔ရခုိင္စကားကုိpronunciationအမွန္ထြက္နုိင္ေအာင္မေထာက္ျပပါမလားခ်င့္။ရခုိင္သားတိကေလ့စာသိမ္းခံရလုိ႔စာမက္ေတလူမ်ဳိးဆုိခါကုိယ့္စကားကုိယ္မေျပာဘဲနန္႔စာစကားေျပာကတ္ပါလာမသိ။ဟိေလ့ယွိျဖစ္လီဗ်ာယ္၊စုိင္းစားေလ့စမ္းစားျဖစ္လားဗ်ာယ္။လီသံလီသံ။အရာအဂုေလာင္ဗြန္းကုိပန္းကန္အျဖစ္၊ပဆုိ႔ကုိေစာင္အျဖစ္သုံးစြဲလာကတ္စြာတြိလာကတ္ရေရ။ပန္းကန္ဆုိမွပုိကန္ေရ၊ေစာင္ဆုိမွပုိႏြီးေရထင္ေရဟိဖုိ႔လုိ႔ကအားမလုိအားမရေျပာျဖစ္ပါေရ။မဟုတ္ေလာက္လုိ႔ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းက။အရာေလ့ေဒသူမွာအေၾကာင္းျပခ်က္ဟိသိလာလုိ႔ဆက္ေျပာနားေထာင္မယ္ဆုိခါယင္းသူကကၽြန္ေတာ္ရုိ႔စြာစာအခုိးခံရလုိ႔စာမြတ္စြာအမွန္ပါလတ္။ေယေကေလ့အေခ်တိစာသင္ရေရဆရာ၊ဆရာမတိကေအာက္သား၊ေအာက္သမတိမ်ားစြာကို။စာသင္ဖုိ႔အတတ္ပညာကုိလားသင္ခီကတ္ေတခုိက္သစ္ရခုိင္ဆရာမေခ်တိ၊ဆရာေခ်တိကေလ့စာသင္ျခင္းအတတ္ပညာကုိေအာက္သားဆရာၾကီးတိပါးမွာတကူးတကသင္ခရစြာပါကုိ။ေယခါယင္းသူရုိ႔သင္ခုိင္းလုိက္ေတknowledgeတိကရခုိင္သမုိင္းေၾကာင္း၊ရခုိင္စာပီအေၾကာင္း၊ရခုိ္င္ယဥ္ေက်းမွဳအေၾကာင္း၊ရခုိ္င္ဂီတအေၾကာင္း၊ရခုိင္အေၾကာင္းတိမဟုတ္။ေအာက္သားယဥ္ေက်းလိမၼာအေၾကာင္းတိရာျဖစ္နီေရ။ေအာက္သားသမိုင္းစာအုပ္၊ေအာက္သားပထ၀ီ၊ေအာက္သားဂီတ၊ေအာက္သားလီသံ။ေအာက္သားလီသံ။ေအာက္သားအသံထြက္။ေအာက္သားအေတြးေခၚ၊ေအာက္သမစရုိက္ရုိက္ခတ္လီခ်ေ၀ေဒသူရုိ႔အားလုံးပါးမွာ။ျမန္မာလုိ႔ယုံလာစီခ်ေ၀။ရခုိင္သားသီြးသစ္ေခ်တိကုိသင္နီေရအေၾကာင္းအရာတိအားလုံးေနာင္တခ်ိန္မွာရခုိင္ေခ်တိကရခုိင္ဆုိစြာဇာပုိင္စြာမ်ဳိးလဲအစရွာလုိ႔မရလီေအာင္။တျဖည္းျဖည္းမ်ဳိးျဖန္းလာစြာေလာကသာရကုိရခုိင္နုိင္ငံသက္ရွိထင္ယွားဟိယင့္သားနန္႔ေအာက္သားလီသံနန္႔ရခုိင္သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေတရခုိင္သူျမတ္ကမြတ္လုိ႔ရီးခလီပုိင္။ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းမထင္စြာပုိင္၊ကၽြန္ေတာ္ေလ့မထင္ပါ။ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကငါရုိ႔ကုိယ့္စြာကုိျပန္ၾကည့္မယ္ေျပာေရခါကၽြန္ေတာ္ရုိ႔ႏွစ္ေယာက္စလုံးစြာကၽြန္ျပဳပညာရီးစနစ္ေအာက္မွာႏွစ္ေပါင္း၂၀နီးပါးသင္နီခရစြာ၊ရခုိင္စာကုိတလုံးေလ့မေလ့လာရသိစြာကုိအံ့ၾသဖုိ႔ေကာင္းေလာက္ေအာင္၊ေၾကာက္ဖုိ႔ေကာင္းေလာက္ေအာင္တြိရပါေရ။အေခ်ခါ၀တၳဳေခ်တစ္ပုဒ္သုံးစြဲခ်င္ေကဗေမ၀တၳဳသုံးစြဲ၊ေတးျခင္းေခ်တစ္ပုဒ္စားခ်င္ေကေအာက္သားလီသံနန္႔ရာစား။အဂုမွစာျပန္ရွာခါadjတိယွားပါး၊advတိမ်ဳိးတုံးခါနီးနီး။ေဒသူရုိ႔ေဖ်ာက္ပစ္စြာကၽြန္ေတာ္ရုိ႔စြာကုိယင္းသူစြာပုိင္ယက္ပုိင္။ေ၀ါဟာရတိကထင္ေယာင္ထင္မွား။အယူအဆတိထင္ေယာင္ထင္မွား။"ရရစ္မနုိင္ရခုိင္ကုိမီး"လတ္။ရခုိင္သားစာရီးေကလီသံအတုိင္းရီးမွမွန္စြာပုိင္ယက္ပုိင္ရခုိင္သားတိကေလ့င္။ေနာက္လာဖုိ႔အေခ်တိကေတာ့ခါေျပာစရာမလုိဗ်ာ။ေအာက္သားအေတြးအေခၚပုိ႔ခ်နီေရေအာက္သားဆရာ၊ဆရာမတိ၊ရခုိင္ဆရာမေခ်၊ဆရာေခ်တိပုိ႔ခ်စြာေခ်တိကုိစားသုံး၊၀ါးမ်ဳိခံ။ေဒအခ်ိန္ကုိယ့္စာကုိကုိယ္ျပန္လုိ႔အယင္ယူေကယူမယူေကေနာက္လာဖုိ႔ဆယ္ႏွစ္မွာမစဥ္းစား၀ံ့စရာ။ဂြက်စြာကတစ္ေယာက္ကငါရုိ႔ရခုိင္သားစာမွာယွိေရမယွိေ၀ဆုိစြာမဟိေ၀း။ဟိေရမဟိလုိ႔ရာဟိေရဆုိေကေနာက္တစ္ေယာက္ကလက္မခံ။အဂုသုံးနီကတ္ေတကာလုိ႔ေထာက္ျပ။ယင္းပုိင္ဆုိေကအဂုအေခ်တိေစာင္ခ်ဳံခ်င္နီကတ္ပ်ာယ္ေထာလုိ႔ျပန္ေထာက္ျပခ်င္ေရလုိ႔ကၽြန္ေတာ့သူငယ္ခ်င္းေျပာျပစြာေတာ့ခါအခ်က္က်ေရလုိ႔ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ထင္ပါေရ။ယင္းသူကဆက္ေျပာေရျဖစ္နုိင္စြာကေတာ့ခါေဒပုိင္ညွိနီလုိ႔ကေတာ့ခါကၽြန္ေတာ္ရုိ႔ရခုိင္သားတိကေလ့ဆရာကမ်ားနန္႔ထုိသူတေပါက္ေဒသူတေပါက္က်ီဖုိ႔မဟုတ္။အာဏာရေရကုိယ့္စာကုိကုိယ္ခ်စ္ေတရခုိင္အစုိးရကကုိယ့္စာတစ္ခုကုိအယင္သတ္မွတ္၊ျပီးမွတျဖည္းျဖည္းပညာဟိတိကထပ္ျပင္။တနားေကေပၚေရနန္းရာလုိ႔ေထာက္ျပယင့္။ဟုတ္ေတ။အမွန္ဗ်ာယ္။ကၽြန္ေတာ္ရုိ႔မွာကုိယ့္အစုိးရကကုိယ့္စာကုိကုိယ္အယင္သတ္မွတ္၊ကုိယ့္စာကုိကုိယ္ျပန္သင္ဖုိ႔အခ်ိန္တန္ဗ်ာယ္။ရခုိင္စကား၊ရခုိင္စာ၊ရခုိင္ယဥ္ေက်းမွဳမေပ်ာက္ဖုိ႔လြတ္လပ္ရီးယူဖုိ႔အခ်ိန္တန္ဗ်ာယ္။တန္ေတာင္မကလြန္ေတာင္လြန္နီဗ်ာယ္။မြတ္ကတ္ဖိခ်လြတ္လပ္ရီးကုိ။
IOA
IOA
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment